
Je li pojedinac sretan kad ostvari neku želju koju je imao i radio na tome da ju ispuni? Odgovor je afirmativan, ali što se događa nakon ispunjenja te želje? Takva sreća polako blijedi kako postepeno dolazi do zasićenja, ili poslije zadovoljenja dotične želje. Tada se javlja nova potreba za srećom (ispunjenjem), s time u vezi nova želja i novi napori da se želja ostvari. Hoće li se želja ostvariti ili ne, u mnogo slučajeva ne ovisi čak niti o najvećim mogućim aktualnim zalaganjima/naporima duše ka željenom ishodu. Kad se pak želja ostvari, ubrzo se javlja osjećaj ispraznosti i sl. Da bi to izbjegla, osoba mora odmah postaviti novi, viši cilj. Ako na ostvarivanju nove želje djeluje iz ličnosti tj. ego-centriranosti (umjesto putem predavanja Guru-principu), osjećat će frustraciju/nezadovoljstvo umjesto da uživa u putovanju do cilja podjednako kao i u njegovoj realizaciji.Dakle, neispunjena želja rađa frustracijom. Uđimo sada (dublje) u samu bit problema oko sreće kao posljedice ispunjenja želje i frustracije kao posljedice neispunjenja želje. Pretpostavimo da je naša želja realno ostvariva uz ulaganje određenog napora i zalaganja s naše strane. Tako dugo dok na tome radimo u našem umu će biti prisutan određeni nemir koji ne mora nužno izazivati nelagodan osjećaj ako se u tom iščekivanju povoljnog ishoda (po nas), znamo radovati u dobroj vjeri da ćemo doći do ispunjenja naše želje. Ako ključne okolnosti budu na našoj strani, vjerojatno će nam se želja ispuniti i adekvatno tome doživjet ćemo osjećaj ispunjenja ili sreće. U slučaju da nam se nešto prepriječi na putu ostvarenja želje i ona se, na našu žalost ne ostvari, doživjet ćemo osjećaj frustracije. O tome, vjerujem, nema potrebe polemizirati, jer je to, pretpostavljam, iskustvo svih nas.Što je u stvari ta "sreća" i "frustracija" koja se nužno javlja kao posljedica ispunjenja ili neispunjenja naše želje. To su osjećaji koji doživljavamo, jedan je poželjan a drugi nepoželjan. Dakle govorimo jezikom dualizma, parova suprotnosti, odnosno jezikom koji opisuje relativnu stvarnost. U ovom našem relativnom i uvjetovanom životu, sreća i frustracija su samo jedan od bezbrojnih parova suprotnosti koji se neprekidno mijenjaju i zamjenjuju mjesta u našem doživljavanju.Prozrimo što je to zapravo dovelo do osjećaja te relativne sreće ili pak frustracije. Ako bi to bio objekt kojeg smo željeli onda bi sreća trebala trajati tako dugo dok smo u posjedu tog objekta, ali da li je tome zaista tako? Nije, jer znamo i sami da se vrlo brzo zasitimo i moramo tražiti nove poželjne objekte da bi nadoknadili gubitak sreće ostvarene ispunjenjem prošle želje. Tako ta igra uma ide unedogled i ne nazire se neki konačni kraj ispunjavanja/neispunjavanja novih i novih želja.Ako sreća nije u objektu koji smo ostvarili onda njen izvor moramo potražiti negdje drugdje. Dok nešto želimo um je nemiran sve dok ne ostvari želju, kako smo već prije vidjeli. Kada želja bude ostvarena, um se privremeno smiruje uživajući u objektu, a sreća koju doživljava ima izvor u smiraju uma koji je dobio što je želio. Dakle nije izvor sreće u objektu želje već u smirenom umu.S obzirom da je zaista tako, sada nam se sam po sebi nameće zaključak da ako je um stalno smiren, nepomućen željama, osjećat ćemo stalno sreću koja neće jenjavati sve dok je um spokojan. Kad um prebiva u samom sebi, to se stanje svijesti naziva Nebo, ili raj. Je li moguće um držati u spokojstvu čitavo vrijeme, a da ne poželimo nešto izvana? Moguće je i nadasve jako poželjno ako želimo, umjesto relativne sreće, ostvariti apsolutnu sreću. Ako se sve naše želje sliju u jednu jedinu, zvanu Težnja ili Aspiracija, onda smo adept ili spiritualni aspirant visokog ranga. Aspirant je sadhaka, aspirantica je sadhika. Oni rade sadhanu, spiritualne (duhovne) prakse koje izviru iz njihovog nastojanja da nadiđu sputanost inertnim tijelom i nemirnim umom, koji je kod običnih ljudi prepun virova/vrtloga želja i automatskih misaonih struja ili tokova.Dakle, umjesto svih mogućih želja koje nam, ukoliko ih uspijemo ispuniti, u najboljem slučaju mogu donijeti samo relativnu sreću i to za neko kraće vrijeme, hajde da poželimo biti apsolutno sretni svo vrijeme bez prekida i bez straha da će nam sreća "odlepršati". Međutim, istinsku sreću nećemo postići ako mi trčimo za srećom, ako grozničavo žudimo za radošću. Umjesto toga, postupimo tako da sreća trči za nama. Prakticirajmo sadhanu (ovladajmo osjetilima i umom) i tiha radost će nas pratiti/slijediti kao vlastita sjena.Svaka relativna sreća koju doživimo ispunjenjem neke želje, u sebi nosi i klicu nemira, a koji rađa možda slabom ali prisutnom frustracijom, jer se javlja nova želja da ta sreća potraje što duže, i ta nova želja opet pomalo uznemiruje um, koji zbog toga ne može uživati stopostotnom srećom bez straha da će sreća "odlepršati".
Apsolutna istina je samo jedna, iako ima svoje "lice i naličje", svoju manifestiranu i nemanifestiranu prirodu. Kako je Apsolutna Istina i izvor apsolutne sreće, tako će želja da pijemo iz tog izvora postepeno brisati sve druge inferiornije želje i željice, te ćemo početi doživljavati sve dublju sreću i ispunjenje koje će trajati sve duže i duže, kako budemo napredovali na putu spoznaje apsolutne istine.Apsolutna istina je naše vlastito Istinsko Biće kada eliminiramo sve one atribute koji čine našu "personalnu/osobnu osobnost". Kada prepoznamo sve one osobine koje izgrađuju našu personalnu osobnost, i kada ih eliminiramo kao nešto što je promjenljivo, a time i samo relativno istinito, tada ono što ostaje je naša "transpersonalna (nadosobna) osobnost" koja nije podložna nikakvim promjenama u vremenu i prostoru, pa je time i Apsolutna istina. Ona(j) koji/a ste vi uistinu nema nikakve veze s vremenom i prostorom niti s energijom i materijom. Vi ste neovisni od imena i formi (struktura, obličja). Apsolutna istina je naša prava/istinska priroda, te je tako izvor apsolutne sreće u nama samima. Naše najintimnije Biće je sama suština ili temelj svake radosti. Ako to shvatimo intuitivnim razumijevanjem, uvidjet ćemo da je put do apsolutne sreće, ustvari put do "središta" našeg istinskog Bića, a to središte je svijest o (sve)postojanju koju ponetko naziva "Ja Jesam" svjesnost. Naše istinsko Ja ima centar/središte svugdje, a periferiju nigdje. Kada realiziramo Sebe kao Svijest samu po Sebi ili tzv. "Ja Jesam" svjesnost, tada smo stigli na izvor apsolutne sreće koji nikada ne presuši. Ostvarili smo najvišu svrhu života, apsolutnu sreću ili blaženo ispunjenje svih čežnji u svom vlastitom Biću.
Apsolutna istina je samo jedna, iako ima svoje "lice i naličje", svoju manifestiranu i nemanifestiranu prirodu. Kako je Apsolutna Istina i izvor apsolutne sreće, tako će želja da pijemo iz tog izvora postepeno brisati sve druge inferiornije želje i željice, te ćemo početi doživljavati sve dublju sreću i ispunjenje koje će trajati sve duže i duže, kako budemo napredovali na putu spoznaje apsolutne istine.Apsolutna istina je naše vlastito Istinsko Biće kada eliminiramo sve one atribute koji čine našu "personalnu/osobnu osobnost". Kada prepoznamo sve one osobine koje izgrađuju našu personalnu osobnost, i kada ih eliminiramo kao nešto što je promjenljivo, a time i samo relativno istinito, tada ono što ostaje je naša "transpersonalna (nadosobna) osobnost" koja nije podložna nikakvim promjenama u vremenu i prostoru, pa je time i Apsolutna istina. Ona(j) koji/a ste vi uistinu nema nikakve veze s vremenom i prostorom niti s energijom i materijom. Vi ste neovisni od imena i formi (struktura, obličja). Apsolutna istina je naša prava/istinska priroda, te je tako izvor apsolutne sreće u nama samima. Naše najintimnije Biće je sama suština ili temelj svake radosti. Ako to shvatimo intuitivnim razumijevanjem, uvidjet ćemo da je put do apsolutne sreće, ustvari put do "središta" našeg istinskog Bića, a to središte je svijest o (sve)postojanju koju ponetko naziva "Ja Jesam" svjesnost. Naše istinsko Ja ima centar/središte svugdje, a periferiju nigdje. Kada realiziramo Sebe kao Svijest samu po Sebi ili tzv. "Ja Jesam" svjesnost, tada smo stigli na izvor apsolutne sreće koji nikada ne presuši. Ostvarili smo najvišu svrhu života, apsolutnu sreću ili blaženo ispunjenje svih čežnji u svom vlastitom Biću.